FANDOM

Wstęp Edytuj

Książka po dziś dzień jest inspiracją dla wielu twórców gier, filmów czy przedstawień teatralnych. Szczególnie klasykiem, dającym obsesje kreatywną dla twórców jest urocza "Alicja w Krainie Czarów" Lewisa Carolla — nawiasem mówiąc polecam "Alicja w Krainie Rzeczywistości", w żadnym przypadku groza, ale pokazuje prawdziwe oblicze tej niby niewinnej historii.

Sama powieść w różnych adaptacjach lawirowała między uroczą kreskówką, a poważną grozą. Alicja w Krainie Koszmarów, biorąc pod uwagę moją fascynacje utworem, nie sposób było ominąć ten tytuł.

Fabuła Edytuj

Puchaty, śpiący kot strąca lampę naftową powodując pożar. Dziewczynka wyskakuje przez okno płonącego domu. Jej rodzice giną.

Tu akcja przenosi się kilka ładnych lat do przodu. Alicja po próbie czy też próbach samobójczych trafia do szpitala psychiatrycznego — cholera, ten motyw od samego początku mnie urzekł. Nie czeka jej jednak smutny los wśród białych ścian. Na wezwanie pluszowego królika udaje się do Krainy Czarów. Stawką jest nie tylko uratowanie Krainy. Walczymy również o zdrowie psychiczne Alicji. Koniec ze spoilerowaniem.

Rozgrywka Edytuj

Więc tak. Nigdy nawet nie próbujcie słuchać polskiego dubbingu. Nigdy. Poświęćcie się odrobine, czytając napisy. Orginalne, anglojęzyczne dubbingi są jednymi z najlepszych jakie słyszałam w życiu .(Słodko-seksowny głos Alicji, jasna cholera)

Największym plusem tej gry jest M U Z Y K A. Stały element na moim telefonie. Skomponowana przez Chrisa Vreena, który mistrzowsko ujął nastrój grozy i niesamowitości. Raz uspokaja, raz wprowadza idealnie w klimat, a raz podnosi adrenaline na maksymalny poziom.

W grze jest wiele miejsc na samodzielnie dopasowanie sobie treści. Czy kierujemy prawdziwą Alicją, która dorosła? Czy też dziewczyną, która jest obsesyjnie nią zafascynowana? (Tak jak ja, miło.) Jest wiele elemebtów odwołujących się o orginalnej powieści jak i też nawiązań do chorób psychicznych, także nic nie wiadomo.

Rozgrywka gry opiera się głównie na walce lub prostych zagadkach takicj jak: znajdź klucz, przesuń przedmiot, użyj dźwigni, itp. Nic szczególnie trudnego.

Kraina Czarów czy też obecnie, Koszmarów przeszła mocne zmiany. Postacie są strasznie zdeformowane i okaleczone, a miejsca mroczne. Z nich, największe wrażenie moim zdaniem robi Szkoła, pełna okrutnie zmodyfikowanych dzieci. Przeciwnicy, którym przyjdzie nam stawić czoła, są dosyć znani — karty do gry, Szalony Kapelusznik czy też wreszcie Czerwona Królowa. Na szczęście mamy też sojuszników tak jak najlepszy Kot z Cheershire czy Jajobajo. No cóż, na szczęście oni też nie wyglądają zbyt uroczo.

Alicja ma ogromny arsenał broni jednak moją ulubioną z ulubionych jest cudne pudełko przywołujące demony :3

W grze pełno jest krwi, flaków, rozrywanych na strzępy postaci. Chory jest świat Alicji.

Podsumowanie Edytuj

American McGee Alice jest grą, którą polecam absolutnie każdemu. Grafika może odstraszać, ale warto przez to przebrnąć, naprawdę.

+ Muzyka

+ Klimat

+ Lokacje

+ Potwory

- Czasami nużąca rozgrywka

- Przestarzała grafika

Ogólna ocena: 9/10 ~ AlaskaCourage

Więcej z Fandomu

Losowa wiki