FANDOM

Recenzja: Edytuj

Annabelle... historia lalki badanej przez, jakże dobrze poznane przez miłośników horroru, małżeństwo Warrenów. Teoretycznie ma być ona prequelem kultowej już "Obecności". Teoretycznie, bo nawiązania do orginału są niewielkie.

Akcja dzieje się 1967, gdzie Mia Gordon jest w zaawansowanej ciąży. Jej pasją jest kolekcjonowanie lalek, więc najnowszym prezentem od jej męża będzie właśnie tytułowa Anabelle. Lalka, oprócz niezbyt pięknej aparycji jest zupełnie zwyczajna. Na nieszczęście dla Gordonów zmieni się to wraz z strasznymi wydarzeniami, gdzie córka sąsiadów wraz ze swoim partnerem mordują jej rodziców, próbując też zamordować Mię wraz z mężem (czyżby pewna polska para nastolatków kilka lat póżniej się zainspirowała? :D). Dziewczyna oczywiście ma na imię Annabelle, zmarła trzymając w dłoniach nową lalkę ciężarnej kobiety.

W domu małżeństwa zaczynają sie dziać coraz bardziej niepokojące rzeczy, robi się coraz ciekawiej. Oni jednak nie doceniają zmiany nudy w ich życiu i przeprowadzają się próbując od tego uciec. Jasna sprawa — nic to nie daje. Film jest bardzo, bardzo klasycznym horrorem. Wykorzystuje najprostsze rozwiązania fabularne, bazując na powodowaniu napięcia, co się niezbyt udaje. Miał być mrok i okultyzm, są tanie rozwiązania i śmiech, autentycznie zapamiętany te kilka lat temu na sali kinowej. Nasza Anna Bella może jeszcze jakąś radość sprawić świeżakom w dziedzinie filmów grozy, gdzie stare schematy będą dla nich czymś nowym. Jest dobrą pozycją na zapoznanie i oswajanie się z horrorami (chyba że ktoś lubi się od razu rzucać na głęboką wodę jak ja). Dla starych wyjadaczy to będzie po prosta słaba, czy też momentami śmieszna kopia.

Daje lekko zawyżone 4/10 ~ AlaskaCourage

Więcej z Fandomu

Losowa wiki