FANDOM

Co to jest? Skąd to jest?Edytuj

Escape room wywodzi się z gier komputerowych, polegających na ucieczce z domu/pokoju. Z początku tylko tekstowe, w miare rozwoju coraz lepsze, z lepszą grafiką, technologią, zagadkami, klimatem i strachem. Najczęściej polegało to na schemacie "point and click", czyli typowej rozgrywce na ekranie monitora z myszką w ręku i wytężaniu wzroku na wyszukiwanie pikselowych przedmiotów (znakomite pole do popisu dla screamerów).

Niewiele osób jednak się spodziewało, że przeniesie się to do prawdziwego świata. Powstawały Real Life Room Escape, skrócone później do zwykłego escape room. Gracz mógł oderwać wzrok od ekranu i przyjść do prawdziwego pokoju zagadek, zmierzyć się z czasem, klimatem, zagadkami i strachem.

Escape room trafił również do Polski. W niemal każdym większym mieście można znależć chociaż kilka z nich.

Pokoje nie muszą opierać się tylko na strachu. Są detektywistyczne, przygodowe, fantastyczne. Ale to właśnie horrory i thrillery powodują najwięcej emocji.

Jest to rozrywka, w zależności od pokoju od 2 do ok. 6 osób

Jak obecnie wygląda escape room? Czego się spodziewać?Edytuj

Szukacie najlepszego pokoju dla siebie. Wpierw miasto, kategoria, ranking. Najbardziej godna polecenia jest polska strona lockme.pl. W końcu rezerwujecie wymarzony pokój, polecam grać późnym wieczorem/nocą. Docieracie grupą na miejsce, czasami niepozornie skryte w blizniaczej kamienicy, a czasem w klimatycznej hali na obrzeżach. Witacie się, przewodnik objaśnia wam zasady, zapoznajecie się z kłódkami i krótkofalówkami (to bardzo ważne, zawsze upominajcie się o to!). Zostawiacie komórki, okrycia, torby. Mogą wam zawiązać oczy, związać, przykuć. Drzwi się zamykają.

Czas tyka.

Gra zazwyczaj trwa 45-60 min. Jeśli utkniecie, krótkofalówki powinny wam podać wskazówki. Niektóre pokoje stawiają tu na kreatywność i krótkofalówkami jedynie wyrażacie chęć wskazówki, która może przyjść niespodziewanie.

Pokój jest cały czas monitorowany, zagadki opierają się na mechanizmach, a nie działaniach siły.

Uwierzcie, kiedy wchodzi się do gry, kiedy można to odczuć, a nie tylko widzieć za monitorem, wszystko nabiera znaczenia i realizmu, a nawet tanie sztuczki mające wzbudzić strach, potrafią naprawdę wystraszyć.

Jeśli potrzebujecie pokoju godnego polecenia — mam już w tym spore doświadczenie i zapraszam na tablicę lub czat.  ~AlaskaCourage

Więcej z Fandomu

Losowa wiki