FANDOM

Wstęp Edytuj

Nie wiem kiedy pierwszy raz usłyszałam o Until Dawn. Z początku miała to być gra wydana na playstation3, z użytą technologią Move, gdzie niewiele można było usłyszeć o ps4. Nie interesowałam się jeszcze wtedy tym tytułem - ot, raz na jakiś czas widziałam wzmianki które szybko cichły. Nie spodziewałam się, że UD stanie się tak głośnym - a do tego dobrym tytułem interactive horror.

Fabuła Edytuj

Zaczynając grę kierujemy grupą nastolatków która postanowiła wybrać się w wolnym czasie do domku w górach jednego z nich - Josha, oraz jego sióstr Hanny i Beth. Nastolatkowie, jak to nastolatkowie, wykorzystają okazję do żartów, mniej lub bardziej wybrednych. Po jednym z nich, dosyć okrutnym, którego ofiarą będzie wrażliwa dziewczyna, ciągiem zdarzeń dochodzi do strasznego wydarzenia jakim jest śmierć obu sióstr Josha.

Po roku wszyscy wracają w to samo miejsce, w nieco mniejszym składzie. Chcą zapomnieć o nieprzyjemnych wydarzeniach sprzed roku i spróbować dobrze się bawić. Nie wiedzą jednak jakie niebezpieczeństwo na nich czyha.

Naprzemiennie z sterowaniem bohaterami w aktualnej akcji, mamy interaktywne cut-scenki które bezpośrednio wpływają na grę. Przechodzimy wtedy w widok FPP i odbywamy rozmowę z naszym-zdeka przerażającym psychiatrą. To, jakie wybory podejmiemy w jego badaniu zmieni obraz naszego świata w grze.
Until Dawn Original Videogame Soundtrack01:04:15

Until Dawn Original Videogame Soundtrack

Fabuły nie można nazwać szczególnie ambitną-gdyby to był film, to najmocniej klasy B, gdzie nie sądzę bym zechciała poświęcić czas na oglądanie go. Ale jako gra, w dodatku mocno interaktywna, gdzie każdy mały wybór ma spore znaczenie - jest na duży plus, i jest dobrze opowiedziana na swoje możliwości.

Ważnym aspektem często poruszanym w grze jest tzw. "efekt motyla". Polega on na tym, że każdy, nawet nieznaczny wybór może mieć ogromne konsekwencje w przyszłości. I tak się właśnie dzieje. Razem z czyhającymi na nas wszędzie jump-scare'ami

Do świtu...

Grafika i grywalność Edytuj

Until Dawn została wydana w 2015 roku, co skutkuje bardzo ładną, przyjemną dla oka grafiką. Twarze postaci są dopracowane, szczególnie mimika dająca bardzo realne wrażenie. Otoczenie ma swoisty klimat typowych horrorów, bluzgająca krew nie razi w oczy, wszystko ma przyjemną kreskę.

Grywalność oceniam dość wysoko, szczególnie ze względu na zastosowanie ciekawych mechanizmów z padem, gdzie ważne jest nie to by wykonać odpowiedni ruch, a by utrzymać go nieruchomo w trzęsących

Screen-Shot-2014-12-05-at-11.50.34-PM

Screen z rozgrywki

się dłoniach. Poziom trudności nie jest bardzo wysoki, ale też nie na tyle łatwy by rozgrywka nużyła.

INTRO

Podsumowanie Edytuj

Jeśli zależy ci przede wszystkim na tym by się pobać - oraz dobrej fabule Until Dawn jest grą dla ciebie. Niestety, wydany tylko na PS4 jako tytuł ekskluzywny, ale jeśli możesz się poszczycić tą konsolą i jakimś cudem ta gra na ciebie czeka - nie zwlekaj.

+ Muzyka

+ Ciekawi, różnorodni bohaterowie

+ Cut-scenki

+ Fabuła jako ostateczne wykonanie

- Tytuł ekskluzywny na konsole ps4

20150904110445

- Po jakimś czasie jump-scare'y przestają być przerażające

- Fabuła jako dosyć oklepany schemat

- Sztuczność w zachowaniach bohaterów w niektórych sytuacjach.

Oceny w serwisach:

  • gry-online: 8.2/10
  • filmweb: 8.6/10
  • gamezilla: 8.5/10
  • pssite: 8.5/10
  • gram.pl: 8/10

Moja ogólna ocena: 7,5/10 ~AlaskaCourage

Więcej z Fandomu

Losowa wiki